.:SELAMAT DATANG.:

Click Me~
"Selamat Datang ke Blog Tumpang Lalu "

Baca doa sebelum makan

Jumaat, 11 Jun 2010

 Betul ke kata-kata kita boleh mempengaruhi air?
Dr Masaru Emoto, seorang ilmuwan Jepun, berpendapat demikian.
Dan dia ada bukti.
isuhangat
Dalam eksperimennya, Dr Emoto mengumpul titisan air, air tersebut di kenakan dengan berbagai kata, muzik, dan persekitaran, dan membekukan air tersebut selama tiga jam. Dia kemudian memeriksa formasi kristal di bawah mikroskop dalam bilik gelap. Dan dia mengambil gambar.

Hasilnya benar-benar mengejutkan.
Berikut adalah gambar air biasa tanpa doa (kata-kata yang baik) yang diucapkan di atasnya . Struktur molekul berterabur.
isu hangat
Foto di bawah ini adalah air selepas kata-kata yang baik di dalam hati (Saya kini merasakan kelebihan yang besar pada berdoa sebelum makan. Nanti saya akan cerita lebih lanjut tentang ini.)
isuhangat
Dr Emoto juga mengenakan air dengan muzik Heavy Metal. Berikut adalah gambarnya.
isuhangat
Berikut pula air yang dikenakan muzik klasik dan muzik rakyat. Nampak jauh lebih baik, kan?
isuhangat
isuhangat
Selanjutnya, Dr Emoto menampalkan sekeping kertas dengan kata-kata: “Kau membuatku muak .. Aku akan membunuhmu” Berikut ini bagaimana titisan air beku kelihatan seperti di bawah mikroskop …
isuhangat
Di bawah ini adalah bagaimana air kelihatan seperti dengan kata-kata “Cinta” di atasnya. Perbezaannya amat menakjubkan.
isuhangat cinta
Ini adalah molekul kristal dari air yang tercemar …
isuhangat
Ini adalah air dari Lourdes, Perancis. Cantik, kan?
isuhangat
Tunggu sekejap -Adakah kita mempunyai air?
Ya! 72% tubuh kita terdiri dari air.
Bayangkan bagaimana kata-kata anda mempengaruhi tubuh anda sendiri. Apabila anda berkata, “aku memang sentiasa gagal” atau “aku putus asa,” atau “aku tidak akan sembuh,” bayangkan betapa kata-kata tersebut boleh melemahkan kesihatan anda.
Buatlah pilihan untuk mengucapkan kata-kata terbaik di luar sana. Katakanlah sering, “aku boleh” dan “Aku cantik” dan sebagainya.
Bukan hanya air.
Dr Emoto juga bereksperimen dengan nasi. Dia meletakkan satu cawan nasi dalam dua bekas kedap udara. Di satu bekas, beliau menulis, “Aku mencintaimu,” dan di bekas lagi satu, dia menulis “anda bodoh” Setiap hari selama 30 hari, Dr Emoto akan mengucapkan kata-kata tersebut kepada bekas beras tersebut.
Setelah 30 hari, “Aku mencintaimu” beras masih putih. Tapi “Anda bodoh” beras begitu busuk, warnanya hitam.
isuhangat
Admin : Kita selalu diajar untuk berdoa sebelum makan sejak kecil lagi. Doa makan biasanya doa yang pertama di hafal oleh anak kecil. Sekarang saya sedar, doa sebelum makan tu bukan hanya untuk mendapat pahala.
Erti doa makan:
“Ya Allah, berilah keberkatan kepada kami atas rezeki yang telah Engkau kurniakan kepada kami dan peliharakanlah kami dari azab neraka”. Kemudia ,membaca bismillah (atas makanan yang dimakan).
Ketika kita berdoa sebelum makan , transformasi material berlaku pada peringkat molekul makanan yang kita berdoa. Islam itu bukan setakat kepercayaan sahaja tetapi memang satu cara hidup.
Posted @ www.isuhangat.net

0 komen:

Lorem Ipsum

Our Blogger Templates

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP