.:SELAMAT DATANG.:

Click Me~
"Selamat Datang ke Blog Tumpang Lalu "

10 Kebaikan Coke... Cubalah! !!

Selasa, 9 Disember 2008


 Cubalah terai dan buktikan secara saintifik. Yahoo! FareChase - Search multiple travel sites in one click. 10 kebaikan
air Coke Cola

satu_duo menulis - " Fakta seperti yang tersenarai dibawah adalah kajian santifik yang dibuat oleh ahli sains kesihatan/so di USA dan Britain serta laporan dari seluruh dunia mengenai minuman ringan Coke : Coca Cola.

Di dalam kebanyakan negeri di US, kereta peronda lebuhraya akan dimuatkan 2 gallon Coke untuk menghilangkan kesan darah di jalanraya apabila berlaku kemalangan. Cam pasukan SMART dan bomba kita tu, Harzadous Team. Cuba tanya Plus Ronda atau Lebuhraya, adakah mereka guna?

Anda di rumah diharap dapat mencuba kajian ini :

____________ _________ _________ _________ _______

1. Masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi Coke, ia akan hancur atau hilang sama sekali dalam masa 2 hari. Elok untuk yang berniaga sup tulang!

____________ _________ _________ _________ _______

2. Untuk mencuci tandas : Masukkan setin air Coke dalam tandas dan biarkan selama 1 jam dan kemudian 'flush'. Kesan kotoran/hampas akan hilang dari tindakan 'citric asid' yang berada dalam Coke. Satu bahan gantian untuk mencuci kalau sabun dah habis! Rasa-rasa buat sabun badan boleh tak?

____________ _________ _________ _________ _______

3. Untuk menghilangkan kesan karat dari bumper kereta jenis chrome : Lap bumper dengan aluminium foil yang dicelup dengan Coke. Kesannya karat hilang!

____________ _________ _________ _________ _______

4. Untuk menghilangkan kesan 'corrosion' atau hakisan pada skru/nat bateri kereta : Tuang saja setin Coke pasti kesan hakisan hilang serta merta.

____________ _________ _________ _________ _______

5. Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat : Sekali lagi tuang setin Coke, skru tersebut pasti longgar dan boleh dibuka.

____________ _________ _________ _________ _______

6. Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit dari pakaian : Tambahkan setin Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci dan basuh macam biasa. Kesan minyak tu pasti hilang. Kemudian bolehlah minum air basuhan tadi berperisa coke.

____________ _________ _________ _________ _______

7. Cermin kereta anda berdebu/kotor/ melekit ? Celup tuala dengan Coke dan lap. Pasti bersih. Tak payah guna tin sembur cuci cermin cam jual di Yawata tu kerana ianya amat mahal!

____________ _________ _________ _________ _______

8. Bahan aktif Coke adalah phosphoric asid. Ia mempunyai pH 2.8. Ia boleh meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari. Kilang Perwaja/besi mesti suka ni!

Asid tersebut juga menghakis kekuatan tulang belakang dan tulang lain dalam badan yang merupakan punca utama kearah penyakit osteoporosis.

Sila lihat lori yang membawa air sirap Coke dalam lori tangki,[ bukan lori yang bawa Coke siap dalam botol/tin] pasti dilengkapi dengan tanda amaran "Bahan Kimia Bahaya" atau"Bahan Penghakis : bahaya". Lori tangki itu juga diselaputi bahan penghakis hakisan untuk mengelak lori tu dihakis. . Tolong jangan letak/parking kereta berhampiran lori tangki yang ada tanda amaran tu, silap-silap tengah bawak kereta, putus 2 sebab hakisan/karat.

Para pengedar minuman Coke telah menggunakannya untuk mencuci bahagian enjin lori/trak mereka sejak 20 tahun. Wahh...mesti buat overhaul ni!

____________ _________ _________ _________ _______

9. Kandungan gulanya 18 sudu cawan teh satu tin Coke. Cuba try bancuh kopi/teh dengan 18 sudu gula tu kat rumah dan minum mesti termuntah tapi tambahkan citric asid, mesti muka tersenyum. Tambah pula dengan ais!. Wahh!

Rasa cam minum Coke berperisa kopi. Asid tersebut akan bertindak terhadap lidah untuk memberi signal kepada otak bahawa air yang diminum tidak berapa manis. Lidah ngan otakpun kena tipu.

Coke membawa maksud dadah Cocaine. Asal minuman Coke adalah dicipta untuk menghilangkan rasa letih dan mengkhayalkan untuk para pekerja buruh. Cam candu masuk China dulu. Antara isi kandungannya adalah ekstrak dari daun coca [cocaine] dan kacang Cola. Tu yang mai perkataan CocaCola tu.

Cuba rendamkan gigi [gigi yang patah ker tapi kalau nak rendam gigi dalam mulut tu pun boleh gak] dalam satu mangkuk Coke, pasti gigi tu hilang/lebur dalam masa 24-49 jam. Yang mana sakit gigi, try cara ni, kot-kot gigi tu bleh hilang!

Kalau anda tak suka minum kopi tapi suka sangat minum Coke, sama jer! Anda minum Caffein, bahan yang sama dalam 2 minuman tersebut.

____________ _________ _________ _________ _______

10. Di India, negeri Andhra Pradesh dan Chattisgarh secara spesifiknya, para peladangnya menggunakan Coke sebagai semburan untuk membunuh serangga perosak dalam ladang kapas dan cili mereka. Jadi racun seranggalah pulak.

Saper ada tanam pokok cili kat rumah tu, semburlah Coke untuk bunuh serangga. Cili tu rasa pedas manis berperisa coke kot? Cubalah!

____________ _________ _________ _________ _______

Syarikat Coke dimiliki oleh pelabur berbangsa Yahudi 100%. Kat Mekah ada Mecca Cola. Betul ker? Yang pernah pi Mekah bleh confirm kot?

Jadi, sambil-sambil kita minum Coke tu, bolehlah pada masa yang sama cuci cermin kereta, cuci baju, buka nat skru, cuci tandas , sembur serangga dll.

Rupa-rupanya Coke ni boleh dibuat bahan gantian emergency jika bahan cuci/pelincir/ penghakis habis kat rumah. Semua fakta diatas anda boleh cuba sendiri dirumah jika tak percaya. Yang mana tak pass sains khasnya kimia dulu masa sekolah bolehlah buat eksperimen sains kimia ni kat rumah.

Tepuk dahi tanya hati....nak minum ke tak? Saya pun minum sekali sekala! Sama-samalah kita bercoke sambil singgah KFC [Syarikat Yahudi gak!!], time raya, time parti, time kenduri, time bola piala dunia dll.

Terima kasih kerana memberi masa untuk membaca. Rajin membaca pasti berjaya. Luang-luangkanlah masa untuk membaca.


Read more...

PETA PERHIMPUNAN PROTES 2008

Rabu, 2 Julai 2008




Ini adalah sedikit petunjuk untuk peserta PERHIMPUNAN PROTES 2008.
Harap ia dapat membantu melancarkan perjalanan peserta protes ke sana.
Ini adalah panduan Khas untuk peserta yang naik LRT.

sekian

Read more...

SATU PERBANDINGAN ...HARGA LAMA HARGA BARU.

Khamis, 5 Jun 2008

HARGA LAMA HARGA BARU...
SATU PERBANDINGAN bagi mereka yang gunakan
kenderaan untuk pergi kerja di Kuala Lumpur.

RM

5

LITER LAMA

2.60

LITER BARU

1.6

BEZA LITER

-1.09

RM

7.08

10

5.21

3.7

-1.5

14.06

20

10.42

7.41

-3.01

28.13

30

15.63

11.11

-4.51

42.19

40

20.83

14.81

-6.02

56.25

50

26.04

18.52

-7.52

70.31

60

31.25

22.22

-9.03

84.38

70

36.46

25.93

-10.53

98.44

80

41.67

29.63

-12.04

112.5

90

46.88

33.33

-13.54

126.56

100

52.08

37.04

-15.05

140.63






Contoh bagi kereta 1000cc




Ini hanya kos pergi dan balik pejabat yang mana lingkungan mileage/batuan dalam 50KM sehari di Kuala Lumpur






Dulu setiap RM50.00 yang dibelanjakan untuk isi minyak dapat 26.04 liter (tangki hampir penuh ) tetapi sekarang anda kena tambah RM 20.31 untuk jumlah liter yang sama bersamaan RM 70.31..lihat carta di atas.

Ini bermakna kalau setiap minggu anda isi minyak RM50.00 darab 4 minggu bersamaan RM200.00 sebulan. 1 tahun bersamaan 52 minggu darab RM50.00 = RM 2,600.00 setahun

Anda kena tambah perbelanjaan RM20.31 darab 52 bersamaan dengan RM 1056.12 setahun....sedangkan subsidi tunai dibayar RM 625.00

bagi kenderaan bawah 2000cc.Secara purata anda kena tambah sebanyak RM 88.00 sebulan.Ini belum lagi kita kira bagi kenderaan yang isi minyak secara purata RM 100.00 seminggu. Naik kenderaan awam nanti..... saya komen pula kos tambang dan kos menunggu bas/kereta api yang menyakitkan hati....

fikir -fikir lah...


Read more...

Pergi Mencandat Sotong 'Torok'

Rabu, 28 Mei 2008

Pada 16 dan 17 ari bulan baru nie ,aku pergi candat sotong dekat tengah laut paka.Ini adalah kali pertama aku pergi mencandat.Memang banyak pengalaman yang dapat.Lebih lebih masa maner ribut ,mencabar +bedebar giler.Ingat nak balik berenang je....tp time tu boleh ar juga sotong xpi x banyak coz ribut tu ar .Mase nie gie naik bot nelayan yg boleh mat 25 org.

Pastu ,ari nie aku aku gie pulok skali lg.Tapi kali nie aku gie dengan bapa sedara aku yg dtg dr KL tu .Dia beria sangat nak gie ,aku pun ape lg join je coz br nie tak puas ati dapat ckit .Tapi kali nie lebih mencabar coz aku gie betiga je naik Fiber.Berat jugak tu nak gie coz mase nie ombak.Aku naik kat jeti tebing tembah 3 org dengan juragan.Giler babi ,juragan tu bawa laju giler fiber dia ade dlm 70km/jm kot...sampai sane dlm mase 1 jam juga jauh boh !.

Tapi kali kedua nie alhamdulih lah bayak dapat ...dalam 10 kilo.Kira puas ati ar bebaloi dengan bayaran ,oarang kate balik modal.Tapi memang letih ,kali nie.Sakit tulang belakang aku nie sampai 3 hari x baik agi.

Aku harap korang semua ,dapat gak gie candat bila-bila...sebab banyak perkara yang dapat kita tau macam mana susahnyer nelayan2 nak tangkap ikan dan yang lebih penting pengalaman yang korang akan dapat tu.
MEMANG BEST

k la

sekian...=-)



Read more...

Aku Seorang CEO vs Seorang Tukang Masak

Selasa, 20 Mei 2008

Kisah Benar.....


> Aku Seorang CEO
>
> Assalamualaikum. Ingin aku ceritakan sedikit tentang kisah hidup aku.
> Aku dilahirkan didalam sebuah keluarga yang sederhana. Kedua ibubapa
> ku ialah
> guru.
> Alhamdulillah..aku dianugerahkan oleh Allah akal yang cerdik. Dalam
usia
> 18
> tahun aku telah mendapat biasiswa untuk melanjutkan pelajaran ke luar
> negara iaitu
> di negara matahari terbit, Jepun. Aku mengambil jurusan
> Kejuruteraan...dalam masa beberapa tahun disana aku fasih bertutur
dalam
> bahasa Jepun.
>
> Selepas bertungkus- lumus hampir 5 tahun akhirnya aku berjaya mendapat

> segulung Ijazah. Aku tidak terus balik ke tanah air..sebaliknya aku
> mengambil keputusan untuk terus menetap disini dan bekerja untuk
> mengambil sedikit pengalaman.
> Dalam usia semuda 23 tahun aku bekerja sebagai Eksekutif di sebuah
firma
> terkemuka Jepun.
> Aku cepat menyerap segala ilmu yang dipelajari semasa bekerja disini.
>3 tahun lebih bekerja akhirnya aku mendapat kepercayaan pihak pengurusan
> dan
> dinaikkan
> pangkat dari Eksekutif ke penolong pengurus dan seterusnya menjadi
> Pengurus
> termuda didalam Firma tersebut.
>
> Hampir 6 tahun bekerja disana akhirnya aku diarahkan oleh majikan aku
> untuk pulang ke Malaysia.
> Mereka telah melakukan pelaburan di Malaysia dan telah membuka sebuah
> Firma
> baru disini dan akulah orang yang paling layak untuk mengendalikan
firma
> mereka
> disini. Alahamdulillah...aku dilantik sebagai Pengarah Urusan.
> Aku bekerja siang dan malam...bertungkus lumus...dunia aku hanyalah di
> pejabat. Dalam keadaan kelam-kabut sempat juga aku mendirikan
> rumahtangga.
> Sekarang aku mempunyai 3 orang cahaya mata anugerah tak ternilai dari
> Allah
> SWT.
>
> Tahun demi tahun aku semakin sibuk dengan urusan kerja. Firma yang aku

> kendalikan telah bertambah maju dan akhirya disenaraikan di papan
> kedua bursa saham Kuala Lumpur. Tidak sampai 7 tahun beroperasi sekali

> lagi kami telah disenaraikan ke papan utama BSKL. Hasil penat lelah
> selama ini ahkirnya berbaloi....aku dilantik sebagai CEO tempatan
> pertama di firma ini
> dengan bergaji sebanyak RM38 ribu bersih sebulan beserta 3 buah kereta
> mewah... Syukur Alhamdulillah.
>
> Dalam usia 46 tahun sebagai CEO....aku mula terasa kehilangan sesuatu
> !!!!!!
>
> Kebahagian keluarga.....
>
> Kesibukan aku menyebabkan aku serahkan segala tugas sebagai seorang
> ayah kepada isteriku. Hubungan aku bersama keluarga renggang.
> Anak-anak aku tak terurus...yang sulung dah tak macam orang...rambut
> warna merah...bertindik di hidung. Apabila tiba waktu makan malam
> sudah tidak bersama lagi.
> Segalanya kucar kacir. Pelajaran mereka pun entah kemana...
> Aku terlalu sibuk di pejabat. Meeting sana sini. Lunch pun nak
> meeting....main golf pun bincang pasal kerja....dinner pun meeting
l agi
> !!!!...sampai tiada masa untuk bersolat!!
> Setiap pagi aku kena periksa segala lapuran-lapuran eksekutif
> aku...sebelah
> petang kena buat report pada Board of Directors.
> Sembahyang 5 waktu aku tunggang terbalik....kekadang buat ...kekadang
> terlupa...masyaallah !!!! Setiap hari ada temujanji bersama client
aku
> dari Jepun.
> Aku mungkin kaya...tetapi jiwa aku kosong...kadang kala jiwa aku
> tertekan
> !!!
> Bila aku pulang ke rumah lewat malam aku bersolat....aku
menangis...aku
> memohon doa kepada Allah semoga diberikan ketenangan jiwa. Semoga
> keluarga
> ku bersatu kembali.
>
> Selang seminggu aku bernekad...!!!!
> Aku telah meletakkan jawatan ku sebagai CEO.
> Aku tinggalkan gaji aku sebanyak RM38K sebulan dan aku pulangkan
> kesemua kereta-kereta mewahku pada syarikat.
>
> Keluarga ku terkejut. Isteriku menangis....tetapi bukan menangis
> marahkan aku meninggalkan jawatan sebagai CEO...tetapi menangis kerana
> gembira...mereka gembira akhirnya aku kembali kepada mereka..!!!
>
> Aku beritahu mereka aku ingin berniaga sendiri.
> Buka gerai jual Kuew Tiaw Goreng..!!!!
> Aku diketawakan oleh mereka....tak apa aku akan buktikan yang bekas
> CEO akan lebih berjaya dengan berniaga kuew tiaw goreng !!!!
>
> Dengan sedikit pengalaman sebagai tukang masak (tukang masak tak
> bertauliah) semasa belajar di Jepun dan sedikit duit simpanan aku
> memulakan perniagaan pertama aku di sekitar Ampang...bersebelahan
> dengan Citroen Showroom. Aku dibantu oleh anak sulung aku.
>
> Hari pertama berniaga aku mendapat untung RM170.00 sehari. Berniaga
> dari jam 4 petang hingga 10 malam. Hari Kedua dapat RM 120.00 sehari.
> Hari ketiga dapat RM220.00 sehari....alhamdulillah.
> Dan hari-hari seterusnya lebih kurang RM380.00. sehari.
>
> Anggaran kasar pendapatan aku sebulan lebih kurang RM9,880.00 untuk
> satu gerai.
>
> Perniagaan aku bertambah maju dalam 8 bulan aku membuka satu lagi
> gerai di Cheras...dari 2 gerai aku membuka 3..dan seterusnya sehingga
> sekarang aku
> memiliki
> 6 gerai makanan.
>
> Pendapatan bersih dari 6 gerai tadi aku memperolehi rezeki dari Allah
> dalam RM60,000.00 SEBULAN.
>
> Bayangkan pendapatan seorang CEO RM38K sebulan dan pendapatan dari
> berniaga Kuew Tiaw sebulan RM60K.
>
> Kini aku bersenang lenang bersama-sama keluarga ku. Setiap bulan kami
> bercuti bersama. Kini aku telah dapat kembali keluarga ku yang
> 'hilang'. Anak-anak aku memang malas nak meneruskan pelajaran mereka.
> Jadi aku latih mereka berniaga. Merekalah sekarang yang menjalan
> perniagaan tersebut. Aku cuma memantau...atau lebih kurang jadi
> 'chairman'....dan anak-anak aku
> sebagai Directornya.
>
> Dan sekarang baru kusedar yang Nabi Muhammad SAW pernah
> bersabda....9/10 dari kekayaan itu datangnya dari berniaga.
>
> Alhamdulillah.

Anda fikir dan nilailah sendiri anda perlu ambil yang mana...pilihan di tangan anda...:-)


sekian

Gerai Naim Best...2

Read more...

Baru mengemaskini

Jumaat, 16 Mei 2008

Ok, Hari ini aku baru blajar cara nak mengupdatekan blog aku.
Saje mencuba -cuba dengan hasil kerja sendiri.
Baru menarik ckit ,bila orang tengok.

Read more...

Sejarah Gerai Aku


Gerai Naim Best ditubuhkan pada 020206,
dengan bermodalkan RM 50 je...

Alhamdulillah dapat bertahan hingga sekarang.
gambar disebelah semasa awal pembukaan Gerai.
Pada mulanya Gerai nie x der nama agi atap pun x der .

Read more...

Gerai Naim Best

Khamis, 15 Mei 2008


Assalammualikum ,ini permulaaan aku mengenali blog. Sebenar nya tujuan aku menulis blog ini adalah untuk mempromosikan gerai aku kepada semua. Dan ini adlah proses percubaan pertama ku.

Saje , nak cuba menulis.

Bukan susah sangat pun.
Macam maner ok x .

Read more...

About

Lorem Ipsum

Our Blogger Templates

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP