.:SELAMAT DATANG.:

Click Me~
"Selamat Datang ke Blog Tumpang Lalu "

Namewee tidak serik 'bangang'

Rabu, 1 September 2010

Video Namewee
Siapa tak ingat Wee Meng Chee atau lebih dikenali dengan nama Namewee yang pernah menghina kerajaan Malaysia dan bangsa Melayu dengan lagu Negarakuku pada tahun 2007, budak cina  Muar yang semasa tu belajar di Taiwan meluahkan rasa tidak puasa hatinya kepada kerajaan Malaysia kerana tidak memberinya biasiswa. Pada isu lama beliau telah meminta maaf melalui keluarganya.

Selepas itu dia mencetus isu hangat lagi dengan membuat video menghina TNB pula selepas rumah keluarganya blackout kerana breakdown.
Pada hari Merdeka tahun ini Namewee sekali lagi menyusahkan mak bapak dia dengan membuat video menghina pula Guru Besar sekolah Kulaijaya iaitu Siti Inshah yang bersikap racist dengan mengatakan Cina balik cina dan India balik India di hadapan murid-muridnya.
Namewee yang rasanya dirinya hero dengan berani membuat video yang bertajuk Nah! yang sebenarnya ia tak habis-habis menunjukkan isyarat lucah F?ck kepada Siti Inshah dan KPN kerana duduk diam tidak ambil tindakan ke atas Siti Inshah. Namewee juga dengan bangga mengatakan bangsa Cina yang membuatkan Malaysia kaya dan juga menghina orang berpuasa.
Oleh kerana sudah 4 laporan polis dibuat, isuhangat tidak dapat berkongsi Video Namewee di sini namun di bawah antara gambar scree shot video tersebut yang juga sebenarnya berunsur racis juga. Lu kutuk racis tapi lu pun racist meh!
Video Namewee
Video Namewee
Video Namewee
Video Namewee
Isu Racist ini memang tidak boelh dibiarkan, PDRM harus menyiasat kes-kes racist seperti ini supaya tidak semakin menjadi-jadi. Siasat Cikgu Siti Inshah juga Namewee ini. Cikgu Siti Inshah hanya mengatakan kepada sekumpulan kecil sahaja tetapi Namewee ini menghina secara terang-terang!
Senangnya nak memaki orang, lepas ni ada orang yang membuat video kerana tak puas hati dengan tauke bengkel kereta yang cajnya mahal sangat. Lepas tu ada video yang memaki tauke kedai perabut kerana perabut yang dijual tak lasak, ada yang membuat video memaki tauke kedai durian kerana menjual durian yang belum masak.
Sebagusnya Namewee ni disumbatkan ke dalam penjara atas akta ISA kerana boleh menimbulkan keresahan rakyat.  Jika tidak, tidak hairanlah kalau tahun depan budak Namewee rapper yang gila glamour ni akan muncul dengan video yang mengf*?k orang lain pula.
Tapi tolong jangan bagi komen yang berbau racist juga , kerana aku akan delete :)

0 komen:

Lorem Ipsum

Our Blogger Templates

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP