.:SELAMAT DATANG.:

Click Me~
"Selamat Datang ke Blog Tumpang Lalu "

Tulang Babi Pada Buah Naga

Sabtu, 14 Mei 2011


Dapat dari email,
Photobucket
Salam,
Tahukah anda ada dikalangan kaum China yang menggunakan tulang babi pada tanaman terutama yang jenis berbuah, oleh kerana untuk mengelak dari gangguan luar.

Tapi saya tidak pasti adakah buah-buah ini untuk di pasarkan. Pics ini di kirim oleh seorang rakan. Apa yang pernah saya lihat semasa berkunjung ke rumah kawan di selatan tanah air, yang mana mereka tinggal di sebuah taman.
Saya melihat tulang–tulang ini diikat pada ranting-ranting pokok jambu madu air oleh seorang yang berbangsa China yang mana beliau menanam tiga pokok yang mana mempunyai buah yang lebat yang kononnya untuk mengelak serangga.
Tapi pada pendapat saya tulang babi ini sengaja diikat dipokok agar tidak ada yang mencurinya. Saya teringat masa kecil dihadapan rumah ada menanam sepohon mangga, walaupun dibalut tapi masih ada yang tega mencuri…
Photobucket
Photobucket

Posted @ www.isuhangat.net

0 komen:

Lorem Ipsum

Our Blogger Templates

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP