.:SELAMAT DATANG.:

Click Me~
"Selamat Datang ke Blog Tumpang Lalu "

Pergi Mencandat Sotong 'Torok'

Rabu, 28 Mei 2008

Pada 16 dan 17 ari bulan baru nie ,aku pergi candat sotong dekat tengah laut paka.Ini adalah kali pertama aku pergi mencandat.Memang banyak pengalaman yang dapat.Lebih lebih masa maner ribut ,mencabar +bedebar giler.Ingat nak balik berenang je....tp time tu boleh ar juga sotong xpi x banyak coz ribut tu ar .Mase nie gie naik bot nelayan yg boleh mat 25 org.

Pastu ,ari nie aku aku gie pulok skali lg.Tapi kali nie aku gie dengan bapa sedara aku yg dtg dr KL tu .Dia beria sangat nak gie ,aku pun ape lg join je coz br nie tak puas ati dapat ckit .Tapi kali nie lebih mencabar coz aku gie betiga je naik Fiber.Berat jugak tu nak gie coz mase nie ombak.Aku naik kat jeti tebing tembah 3 org dengan juragan.Giler babi ,juragan tu bawa laju giler fiber dia ade dlm 70km/jm kot...sampai sane dlm mase 1 jam juga jauh boh !.

Tapi kali kedua nie alhamdulih lah bayak dapat ...dalam 10 kilo.Kira puas ati ar bebaloi dengan bayaran ,oarang kate balik modal.Tapi memang letih ,kali nie.Sakit tulang belakang aku nie sampai 3 hari x baik agi.

Aku harap korang semua ,dapat gak gie candat bila-bila...sebab banyak perkara yang dapat kita tau macam mana susahnyer nelayan2 nak tangkap ikan dan yang lebih penting pengalaman yang korang akan dapat tu.
MEMANG BEST

k la

sekian...=-)



0 komen:

Lorem Ipsum

Our Blogger Templates

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP