.:SELAMAT DATANG.:

Click Me~
"Selamat Datang ke Blog Tumpang Lalu "

Pulau Redang

Ahad, 30 Mei 2010

Salam semua...

Baru baru ini Aku sekeluarga pergi Melancong Ke Pulau Redang,Terengganu,Malaysia...

Alhamdulilah pada waktu kita orang pergi cuaca baik.Disana macam macam aktiviti yg kami lakukan.Antara aktiviti yang wajib kami lalukan adalah Snorkeling dan keliling Pulau sekitar.Kami juga berkesempatan mengambil gambar semasa melakukan aktiviti didalam air dan dia atas bot.


Kita berada disana selama 3hari 2malam.Pada hari kedua kitaorang pergi berjaln jalan di pasir panjang.Disana kawasan pesisiran pantai nya memang panjang.Itulah sebab namanya pasir panjang,dikawasan itu terdapat banyak chalet dan hotel yang sennantiasa menunggu kehadiran pelancong .Disitu kita dapat juga membeli barang barang cenderamata untuk di bawa pulang.


Pada malam nya ,kitaorang pergi memancing di kawasan yang dikatakan paling banyak ikan berkumpul.Alhamdullilah di sana kita dapat ikan  kira boleh tahan jugak aar.Pada malm itu juga di kawasan tempat tinggal kami di situ ada 3 ekor penyu naik ke darat untuk bertelur.Itulah adalah pengalaman yang paling berharga yang kami dapat disana.Kami dapat menyaksikan sendiri bagai mana penyu naik dan korek lubang dan bertelur disana.

Keesokan hari terakir kami disana ,kami ditawarkan untuk mencuba alatan untuk scuba yang bila kita pakai ada tong Gas diabelakang kiat tu...ini juga adalah peluang yang tebaik yang tak akan kimi semua dapat dimana mana.Ini kerana bukan senang nak scuba nie..kena ada lesen tau...Alhamdulillah...Syukur...
 Akhir sekali kami ..semua dapat melihat sendiri waktu matahari turun  (org inggerih cakap sunset @ sunrise)
pada waktu senja dan waktu matahari naik pagi.Disini sasatunyer temapt yg kite dapt lihat kedua dua nya,matahari  turun dan naik .Ya ALLAH cantiknya ciptaanya....


aku&kakngah&adilah

20,21,22 Mei 

-gerainaimbest-

0 komen:

Lorem Ipsum

Our Blogger Templates

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP