.:SELAMAT DATANG.:

Click Me~
"Selamat Datang ke Blog Tumpang Lalu "

Inikah Dajjal?

Selasa, 18 Mei 2010

Inikah Dajjal?
(lihatlah gambarnya setelah membaca tulisan ini)
Munculnya Dajal adalah petanda kiamat makin hampir. Kemunculannya merupakan ujian akhir sejarah dunia. Musuh kita sesungguhnya tetaplah iblis dan syaitan. Kemudian Dajal berpihak kepada mereka. Ketakutan dan penyimpangan dari kebenaran paling disukainya. Dajjal memperlancar misinya.
Adakah kini manusia lebih pintar, cerdas dan kritis daripada pendahulunya? Apakah pintu-pintu syaitan atas manusia telah dipersempit oleh pengetahuan dan teknologi yang dicapai? Padahal iblis dan syaitan tidak pernah berhenti menjerumuskan. Kebohongan adalah caranya. Di kanannya neraka dan di kirinya syurga. Inilah perumpamaan tentang mengacah-acah kebenaran dan kebohongan, hingga manusia menjauh dari kebenaran.
Manusia boleh menjadi bagaikan malaikat. Manusia juga boleh menjelma seperti syaitan. Bergantung berapa besar keberpihakannya pada kebenaran. Maka apabila manusia menjelma bagai syaitan, bagaimanakah ia akan menjerumuskan lebih banyak manusia ke dalam kesesatan?

Adakah Dajjal sebagai makhluk hidup (manusia biasa bermata kacau) atau sebagai benda mati (yang dikira hidup / ‘life’)? Apakah Dajjal berwajah cantik, tampan ataupun menarik? Ataukah sebaliknya sangat menyeramkan? Apakah Dajjal adalah sebuah makhluk raksasa tunggal yang bergerak cepat kesana-kemari? Ataukah ternyata satu makhluk dalam sistem yang besar dan terdiri daripada bahagian-bahagian yang menyebar? Berapa sering Dajjal datang menghampiri kita? Bagaimana dia menjerumuskan lebih banyak manusia di seluruh dunia dari bayi hingga tua?
Ciri-ciri telah dikemukakan:
* satu mata
* kebohongan
* besar
* kaffara
(mungkin juga adalah laluan yang bermakna: dari satu – mata – kebohongan – membesar-menjadi kafir)
Setiap kejadian telah dikemukakan:
* orang-orang berkumpul dan mengkajinya
* anak-anak berkumpul dan menyaksikannya
* orang-orang tua pun berkumpul dan dihiburnya
Setiap senario Dajal:
* menghibur
* mengancam
* menakut-nakutkan
* mengejek dan menjelek-jelekkan
* menunjukkan bukti-bukti
* memaparkan rujukan
* mempamerkan kehebatan
* dan sebagainya
Dajjal seharusnya adalah makhluk yang mempunyai daya tarikan.
* Jika orang yang buta, maka ia berbunyi.
* Jika orang tuli, ia memperlihatkan.
* Jika orang yang buta-tuli, ia akan menerkam geram.
* Jika ia seram, orang-orang justeru pergi meninggalkan. Takuuuuut ….!
Sejumlah sosok Dajal telah ditunjukkan. Dajal dicirikan dan diversikan berbeza-beza. Namun kesesatan manusia tetaplah misinya. Syaitan melindungi dan menyamarkan kemunculannya. Dan banyak orang menjangkal. Demikianlah sehingga ia lebih leluasa. Iblis dan Syaitan pun bergembira. Kehadiran Dajal lambat laun menjadi keperluan dan kepercayaan bagi manusia. Sehingga lebih mudahlah dijerumuskan.
Dajjal adalah kafir yang bermaksud tidak beragama. Jika beragama, ia kelihatan seperti mempunyai banyak agama. Tulisan ‘kaffara’ padanya adalah satu amaran yang nyata. Kepercayaan dan keyakinan menjadi permainannya. Keyakinan apakah yang lebih kuat daripada Ainul yakin. Dajal akan dan telah menjajah Ainul yakin. Sejumlah manusia menjadi sangat sesat. Itupun tak disedari dari mana datangnya. Kesalahan kecil apa pun dimanfaatkan dan dibesarkannya ke seluruh dunia (amplifier penipuan).
Saat ini , hampir semua manusia telah menyaksikan pemunculannya. Dajal muncul serta menyelinap dalam kehidupan manusia, membesar dan dewasa seiring dengan bertambahnya umur dan teknologi manusia. Hanyalah sedikit orang menyedarinya.
Dajal muncul secara spektakuler. Hampir tiap orang akan tertarik padanya. Alangkah senang iblis dan syaitan menjadikan begitu. Kebohongan, kepalsuan dan maya adalah bidangya. Disebut apakah makhluk ini oleh manusia?
Siapakah aku? Aku adalah juara Akademi Fantasia
Siapakah aku? Aku tampan seperti Tom Cruise
Siapakah aku? Aku hebat seperti Lionel Messi
Siapakah aku? Aku cantik seperti Brookshield
Siapakah aku? Aku boleh terbang seperti Superman
Siapakah aku? Aku pahlawan Hercules
Siapakah aku? Aku lucu seperti Badut
Siapakah aku? Aku genius seperti Einstein
Siapakah aku? Akulah jutawan dan dermawan seperti Bill Gates
Siapakah aku? Aku seperti yang kuinginkan
Siapakah aku? Aku sentiasa diselamatkan oleh bidadariku
Demikianlah sebagai contoh hasil tanaman Dajal dalam jiwa manusia. Manusia telah diisi teladan yang liar dalam jiwanya. Fikiran dan jiwa manusia tidak lagi sebagaimana mestinya. Adalah pengandaian dan andaian bermacam-macam telah mempengaruhinya. Manusia tidak lagi lugu sebagaimana wajarnya. Manusia telah mendapatkan kesombongan dan dalih yang tidak pula disedari darimana datangnya.
Dan manusia menjadi amat takut disebut kuno atau kekampungan yang tidak dapat mengikuti kemajuan dalam arus yang sebenarnya tidak pula diketahui asal dan arahnya. Umpatan, makian, ejekan, kemarahan adalah hal biasa yang datang dari ketiadaan. Tertawa terbahak-bahak, kegembiraan, kesedihan dan kebahagiaan pun datang dalam waktu yang cepat dan berubah-ubah. Ini semua adalah sebahagian daripada permainan Dajal yang manusia menjadi terlena.
Propaganda Dajal:
Nombor satu dan paling hebat dari yang hebat-hebat
* Paling mudah menyampaikan
* Paling dipercayai
* Paling kuat
* Paling awet
* Paling sihat
* Paling bersih
* Paling lucu
* Paling seram
* Paling indah
* Paling sedih
*Paling berpengaruh
* dan paling … paling … paling ….
Maka percayailah aku … ..
Jika aku tidak tergoda oleh rayuan Dajal, bagaimana dengan anakku? isteriku? saudara-saudaraku?
Dajjal telah dan akan lebih hadir dalam setiap kesempatan. Jika kukatakan itulah Dajjal dan aku tinggalkan Dajjal, maka setiap dari lingkuanganku akan menggoda, menentang dan mencemuhku. Demikianlah benar kenyataan bahawa untuk mengelakkan Dajjal, pergilah ke gunung-gunung yang terpencil.
Maka sebahagian dari rongga jiwa kita telah dan akan terus diisi oleh seperangkat kepalsuan Dajal. Iblis dan syaitan menjadi lebih mudah memanfaatkannya. Setiap bayi yang lahir kelak akan kehilangan dirinya. Kerana pengaruh Dajal membentang dari bayi sehingga dewasa. Dajal semakin jaya.
GAMBAR DI BAWAH APAKAH INIKAH DAJAL?
:
:
:
gambar dajal @ isuhangat

0 komen:

Lorem Ipsum

Our Blogger Templates

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP